lørdag den 10. august 2013

Making A rainbow

Mit hemmelige projekt er færdigt. Eller.... Næsten ihvertfald. Det ligger og venter på at få hæftet ender, og i skal nok få et kig når det er gjort.
Indtil da må det hvile til fordel for et baby tæppe der skal være færdigt sådan lige om næsten NU. 
Tæppet skal være i regnbue farver og i bomuld, derudover har jeg frie hænder hvad angår mønster og farve sammensætning. 
Jeg har valgt et mønster fra min første hæklebog nemlig den her:


Regnbuens farver diskuteres ofte; hvilken er først, hvor mange er der, præcis hvilken farve lilla er det osv... 
For mig er regnbuen ALLE farver, og selvom mange vil sige at den (ihvertfald videnskabeligt set) starter forkert så elsker jeg netop denne farveskala, og derfor er det den tæppet bliver hæklet i. 


Der er et stykke vej endnu, men jeg arbejder på det: hækle, hækle, hækle....

God Lørdag







3 kommentarer:

  1. Jeg synes det er en smuk regnbue du har sammensat. Og ja, det kan altid diskuteres, men jeg er enig, regnbuen er alle farver og der vigtigste må vel egentlig være at man kommer hele vejen rundt.

    SvarSlet
  2. Jeg er også vild med regnbue tæpperne :-) Glæder mig til at se det færdigt. Du må være en hurtig-hækler ;-)
    Kh Mette

    SvarSlet
  3. Ja det er da så sandt Lisbeth (og hvorfor kan jeg ikke kommentere på din blog?) - bare jeg kommer hele vejen rundt så er det vel det vigtigste.
    Tak Mette... det gør jeg også. Hurtig hækler er jeg ikke specielt, men det er et nemt mønster og jeg har ikke lavet meget andet, så går det jo stærkt.

    SvarSlet